28 sep – 28 sep Smart Insights Event 2017

voeg toe aan Outlook Agenda

soort event: congres
onderwerpen: direct marketing, marketing intelligence / market research , online marketing
wanneer: van 28 september 2017
van 8:30 tm 18:30 uur
prijs: gratis
good to know: maximaal ruimte voor 70 personen

Boek nu

Het boek ‘How Brands Grow’ van Byron Sharp staat dit jaar centraal op het Smart Insights Event. De bestseller heeft de internationale marketingwereld op zijn grondvesten doen schudden. Een grootschalig onderzoek vormt de basis voor het boek dat sterk verankerde mythes en marketingrituelen ontkracht. Hoe belangrijk zijn de bevindingen van Sharp? Welke rol speelt segmentatie en hoe verhoudt innovatie zich tot merkidentiteit?

Op 28 september, tijdens het Smart Insight Event, buigen marketinggoeroes als Andy Mosmans (ARA), Oliver Koll (Institut für Marketing – Strategieberatung) en Michele van Waterschoot (GfK) zich over de belangrijkste bevindingen van Byron Sharp. Het evenement is een initiatief van ScanmarQED, de grootste aanbieder van sales en marketing analytics, planning en business intelligence software in Europa.

Heilige huisjes
In ‘How Brands Grow’ spelen data en onderzoek net als bij de dienstverlening van ScanmarQED een bepalende rol. In het boek schopt Sharp tegen heilige huisjes. Zo nuanceert hij de 80/20 regel die zegt dat 20% van de klanten verantwoordelijk zijn voor 80% van de omzet. Volgens hem is de 60/20 regel een betere weerspiegeling van de werkelijkheid. Zijn data laat ook zien dat marktaandeel een veel grotere rol heeft op merkloyaliteit dan eerder werd aangenomen. Hoe groter het marktaandeel, hoe loyaler de klant. Over merkloyaliteit gesproken: uit zijn onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat veel consumenten gemakkelijk switchen tussen Coca-Cola en Pepsi.

Nieuwe naam; ScanmarQED
Het Smart Insights Event is een initiatief van ScanmarQED. Het evenement is gekozen om de nieuwe naam van het Nederlands-Engelse fusiebedrijf wereldkundig te maken. Vorig jaar fuseerden Scanmar (wereldwijde marketing decision software) en marketingQed (marketing mix modeling en budget optimalisatie) en later dit jaar worden de nieuwe huisstijl en gezamenlijke propositie gepresenteerd.

Han Meijer, CEO van ScanmarQED, en John Dawson, eindverantwoordelijk voor de wereldwijde consulting-tak, nemen ieder vanuit hun eigen expertise een spreeksessie voor hun rekening.

Trefwoorden

brands, grow, merk, groei, marketing, intelligence, fmcg, insights, branding, ARA, GfK, Europanel, Heineken, retail,

Locatie

Eiland van Maurik, Maurik

Prijs:

gratis

Meer informatie

Informatie opvragen

Untitled Document

 

  © Adfo Groep 2013    Contact    Adverteren    Het Tijdschrift    Colofon    Disclaimer    Privacy Statement    Algemene Voorwaarden